تكنولوژي
 
نويسندگان
لینک دوستان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 165
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

زندگي مدرن به سادگي نمي تواند خواب خوب بخوابد. يك نور مصنوعي در همه جا وجود دارد ، ساعت ها به صفحه نمايش مي چسبيم ، و امتحان كردن ايميل هاي كاري در تلفن شما شبانه نيست ، آخرين چيز قبل از اينكه به رختخواب برويد ، غيرعادي نيست. مي دانيم كه عواقب بالقوه سلامتي ناشي از عدم خواب كافي شديد است ، از چاقي و فشار خون بالا گرفته تا ديابت و بيماري هاي قلبي. همچنين تأثير آني بر عملكرد كار ، خطرات ناشي از خواب آلودگي و همچنين بروز بيشتر تصادفات هنگام خستگي خسارت ديده مي شود.

جاي تعجبي نيست كه فناوري خواب در حال افزايش است. كمبود وسايل و برنامه هايي وجود ندارد كه ادعا كنند مي توانند استراحت شبانه را به ما ارائه دهند ، يا به ما كمك كنند بهتر درك كنيم كه آيا ما هر شب چهل وعده كامل توصيه مي كنيم. تعداد بيشماري از گزينه هاي رديابي خواب در آنجا وجود دارد ، از باند رديابي تناسب اندام گرفته تا تشك هايي كه در زير تشك خود قرار داده ايد ، و حتي برنامه هايي كه از طريق تلفن شما در شبانه روزي كه در كنار شما است اجرا مي شود.

سوال اين است كه ، حتي با بهترين ردياب خواب ، آيا رديابي خواب شما فوايد ملموس دارد؟
لازم نيست

دكتر كلي بارون ، روانشناس باليني و متخصص طب رفتاري رفتاري از دانشگاه يوتا ، گفت: "به عنوان يك محقق و پزشك خواب ، فكر مي كنم كاملاً شگفت آور است كه افراد مي خواهند خواب خود را بهبود بخشند و مي خواهند از خوابشان آگاهي داشته باشند." روندهاي ديجيتال. "اما احتمالاً اكثر افرادي كه داراي دستگاه هستند ، لزوماً هيچ چيز مفيدي را از آنها نمي گيرند."

ردياب خواب در هر شكل و اندازه اي وجود دارد ، اما همه آنها داده هايي توليد مي كنند - تعداد زيادي از آنها. اين داده هاي شبانه به طور معمول در نمودارهاي كاربر پسند سازماندهي مي شوند و ساعات زيركشتي ما را به بخش هاي رنگي تقسيم مي كنند و دقايقي را كه در رختخواب مي گذرانيم حساب مي كنند.

سؤال بزرگ اين است كه مردم واقعاً با آن چه كار مي كنند؟ اين دستگاه روشهاي درماني پشتيباني نشده يا روشهاي پشتيباني شده از تحقيق را ارائه نمي دهد كه باعث بهبود خواب آنها مي شود. "دكتر بارون توضيح مي دهد و اين خطر وجود دارد كه داده ها در واقع مي توانند مشكلاتي را براي كاربران ايجاد كنند. "يا مطمئن نيستند كه با داده ها چه كار كنند ، يا داده ها باعث نگراني آنها مي شود."

مطالعه اي كه در ژورنال پزشكي خواب باليني منتشر شده است ، كه دكتر بارون با آن همكاري كرده است ، اصطلاح orthosomnia را براي توصيف افرادي كه به دنبال نگراني در مورد مدت خواب و كيفيت خواب بر اساس داده هاي ردياب خواب خود ، به دنبال معالجه هستند ، بيان كرد. ما مي دانيم كه ردياب هاي بدنسازي دقيق نيستند و به نظر مي رسد ردياب هاي خواب اختصاصي بهتر نيستند. اين مطالعه مقايسه اي از ده ردياب خواب توسط يك محقق در دانشگاه براون ، واريانس زيادي در نتايج نشان مي دهد. تعدادي از مطالعات ديگر ، اعتبار داده هاي ردياب خواب را زير سوال برده اند و دريافتند كه آنها تمايل دارند بيش از حد ميزان خواب افراد را بيش از حد ارزيابي كنند.

دكتر بارون مي گويد: "آنها احتمالاً حدود 70٪ موافق هستند." "اما هرچه خواب شما مختل تر شود ، عملكرد آنها بدتر خواهد شد."

اين خبر نگران كننده است ، زيرا كساني كه به دقت بيشتري نياز دارند ، به طور تصادفي كمترين احتمال دريافت آن را دارند. بخشي از مشكل اين است كه افرادي كه قبلاً نسبت به خواب خود نگران هستند ، بيشتر احتمال دارد يك ردياب خواب بخرند ، به داده ها توجه كنند و از اين مسئله تشخيص دهند كه آيا مشكلي وجود دارد يا اينكه چه چيزي را تجربه مي كنند عادي است.

دكتر بارون مي گويد: "تفسير اين داده ها براي مردم دشوار است و مي دانند كه چه عملي قابل استفاده است." "بگو ردياب خواب من مي گويد من خواب عميقي ندارم - از نظر سن من كمي كمتر از حد متوسط است. اگر نمي دانستم بهتر هستم ممكن است نگران اين موضوع باشم."

رديابها ناگزير تمايل به تعميم و اندازه گيري خواب شما در برابر ميانگين ها دارند ، اما همه متفاوت هستند. مردم نيز تمايل دارند اعتماد به نفس زيادي به دقت فناوري داشته باشند.

دكتر گاي لشزينر ، يك متخصص اختلال خواب كه در بيمارستانهاي مختلف لندن كار مي كند ، گفت: "ما افراد زيادي را ديديم كه به دليل ايجاد ردياب خواب و يا خواندن موارد خاصي در مورد چگونگي محروميت خواب براي شما بي خوابي ايجاد كرده اند." در جشنواره علمي چلتنهام ، به نگهبان گفت. وي گفت: "نظر من در مورد ردياب خواب كاملاً بدبينانه است. اگر از خواب بيدار شديد و خواب شبانه اي ناآرام داشته ايد ، مي دانيد كه مشكلي پيش آمده است. اگر هر روز از خواب بيدار مي شويد و احساس طراوت مي كنيد ، در طول روز بيدار هستيد و آماده هستيد هر شب در همان ساعت بخوابيد ، احتمالاً احتمالاً به اندازه كافي خواب داريد و به برنامه اي احتياج نداريد كه اين موضوع را براي شما تعريف كند. "

در حالي كه رديابي خواب شما لزوماً به شما كمك نمي كند بهتر بخوابيد ، لازم نيست مضر باشد. بسياري از ردياب خواب و برنامه هاي رديابي ، ارزش افزوده اي را با عملكردهاي اضافي ، مانند مناظر صوتي يا داستان هاي طراحي شده براي كمك به خوابيدن به شما مي دهند. آنها همچنين مي توانند توصيه هاي مفيدي داشته باشند ، به افزايش آگاهي در مورد خروپف مشكلي كمك كنند ، يا به شما كمك كنند بيشتر در مورد خواب خود فكر كنيد.

Carl-Johan Hederoth ، مدير عامل برنامه رديابي خواب محبوب چرخه خواب به ديجيتال ديجيتال گفت: "روشي كه ما آن را مي بينيم ، رديابي خواب هرگز نبايد چيزي باشد كه بخاطر آن بخوابيد." "اين چندان مورد استفاده از ردياب خواب براي پيگيري خواب شما نيست ، بلكه بيشتر در مورد آنچه در اين فرآيند ياد مي گيريد و در طولاني مدت چه مزايايي مي توانيد كسب كنيد."

برنامه Sleep Cycle براي اندرويد و iOS براي تكيه بر الگوريتم مبتني بر رديابي شتاب سنج ، اما به فناوري صدا روي آورده است. اين امكان وجود دارد انواع صداها ، به ويژه ريتميك ، صداهاي تكرار شونده مانند نفس كشيدن و خروپف را شناسايي و فيلتر كند.

"رديابي خواب به شما كمك مي كند تا با الگوي خواب خود آشنا شويد و از فوايد خوبي كه در خواب به دست مي آيد ، ياد بگيريد. آشنايي با الگوهاي خواب خود مي تواند اطمينان بخش و شگفت آور باشد. بعضي اوقات حتي ناراحت كننده است. با اين وجود ، بينش اولين قدم براي تصميم گيري آگاهانه براي ايجاد تغيير است. " "ما بطور مداوم در تهيه متناسب با ارتباط خود تلاش مي كنيم تا محتوا و كلماتي را كه باعث گناه يا اضطراب مي شود ، حذف كنيم."

چرخه خواب همچنين داستانهايي را براي كمك به شما در خوابيدن ، ضبط كردن خروپف براي تجزيه و تحليل و يك پنجره زنگ قابل تنظيم كه قصد دارد شما را از خواب بيدار كند ، در هنگام مرحله سبك خواب ارائه مي دهد.

آخرين ويژگي هشدار در بين برنامه ها و اسباب بازي هاي رديابي خواب معمول است. اين عقيده مبتني بر اين عقيده است كه بيدار شدن از چرخه خواب سبك تر به شما اين امكان را مي دهد كه به جاي استراحت كردن شما را به خواب بيدار از خواب عميق بهتر استراحت كنيد. معمولاً از مردم خواسته مي شود تا 90 دقيقه پنجره بيداري را تعريف كنند تا برنامه ممكن باشد تصميم بگيرد چه موقع بهترين زمان را براي آنها در طي اين مدت بيدار كند. اما هيچ مدركي وجود ندارد كه نشان دهد اين سودمند است.

دكتر بارون مي گويد: "در ساعات اوليه صبح به احتمال زياد شما به خواب سبك خواهيد رسيد يا REM مي خوابيد." "من معمولاً در ساعات اوليه صبح در خواب سبك هستم و اين كاري كه انجام مي دهد اين است كه من را در اوايل آن پنجره بيدار مي كنم و ترجيح مي دهم بيشتر بخوابم."
حكم موجود است

در حالي كه رديابي عمومي از الگوهاي خواب شما به شما كمك نمي كند بهتر بخوابيد ، و فوايد پنجره زنگ مشكوك است ، فضاي عميق تر وجود دارد. چرخه خواب و ساير برنامه هاي رديابي خواب در حال حاضر داده هاي سالهاي زيادي را براي ايجاد محتواي جديد كمكهاي خواب ساخته شده براي انواع مختلف خواب آوران ارائه مي دهند و تجزيه و تحليل ها و توصيه هاي متناسب تري براي بهبود خواب ارائه مي دهند. بسياري از برنامه ها در آن جهت حركت مي كنند ، اما در حال حاضر هركسي كه مشكلات خواب را تجربه مي كند بايد با پزشك مشورت كند.

دكتر بارون مي گويد: "اگر بي خوابي داشته باشند ، براي بي خوابي به درمان شناختي رفتاري (CBT) نياز دارند."

همچنين فناوري مي تواند از تكنيك هاي آزمايش شده و آزمايش شده مانند CBT استفاده كند. يك برنامه بهبود خواب آنلاين به نام Sleepio از CBT براي كمك به كساني كه در تلاش هستند خواب كافي داشته باشند استفاده مي كند. اين نتايج مثبتي داشته است كه توسط سرويس بهداشت ملي (NHS) در بخش هايي از انگليس ارائه مي شود. كمي بيشتر از رديابي ساده درگير است. اهداف خود را تعيين مي كنيد ، پرسشنامه اي عميق را پر مي كنيد ، و سپس يك برنامه متناسب با دروس CBT دريافت مي كنيد.

در نهايت ، هيچ مشكلي نيست كه بخواهيد از خواب خود مطلع شويد - در واقع ، اين عالي است! فقط توجه داشته باشيد كه در حالي كه برنامه ها و دستگاه هاي رديابي خواب مي توانند نكات مفيدي را ارائه دهند كه گاهي مناسب براي خواب بهتر ، دستگاه هاي رديابي شاخص هاي خوبي از كيفيت خواب شما نيستند. در پايان روز - پايان كار شما ، بهتر است به شهود خود و توصيه هاي متخصصان پزشكي اعتماد كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۴۹:۲۷ ] [ عماد ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blograz :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب